Last week we kicked off the project, “The Four Elements: Air” in full force by telling the story of “The Three Little Pigs,” emphasizing the vocabulary: one, two, three, pigs, blow, air, wind, open, close, door, house, brother. In the story, the wolf huffed and puffed and blew down the houses of the 1st and 2nd pigs, then could not blow down the 3rd pig´s house.We all practiced huffing and puffing, using our breathe to act like wind. This past week we also introduced the vocabulary: kite, fly, air, wind, run, colors, fast, rocket, sky, moon.In circle time, we talked about kites and balloons and later we enjoyed coloring a picture of a kite and experimenting with balloons in the field.Later, after reading the book, "If you decide to go to the Moon," we all looked at the pictures and marveled at the rockets that go into outer-space!
Começamos nossoprojeto,"Os Quatro Elementos: Ar," na semana passada contando a história: "Os Três Porquinhos," enfatizando o vocabulário: um, dois, três, porcos, soprar,ar, vento,aberto,porta, fechado, casa, irmão.Na história,o lobosoprou ederrubouas casas dos primeiros doisporquinhos, masnão conseguiuderrubara casa do último. Os alunos tentaram usar sua respiração para mudar coisas leves que nem o vento faz. Na semana passada, também introduzimos ovocabulário: pipa, mosca, ar,corrida, vento, cores, rápido, foguete, céu, lua.Na rodinha, falamos sobre pipase balõesedepoisaproveitamospara coloriruma imagemde pipaebrincar combalões nocampo.Depois de ler olivro,"Sevocê decidir irpara a Lua," em pequenos grupos, analisaram as fotos do livro e ficaram maravilhados comos foguetesque voam pelo espaço!
No comments:
Post a Comment