Jack and
The Beanstalk
We had a
fantastic week with our new project: The Four Elements: Earth. First we read the classic tale of Jack and
The Beanstalk. We talked about what plants
need to grow: sun, water, soil. As a fun
art project, the students colored and pasted Jack going up the Beanstalk. Later, we watched a short film of the story
and reenacted the plot using colorful characters and scenes. Finally we planted black beans in clear cups
using cotton so that we can observe their growth as we continue to care for
them over the coming weeks. Once the roots
have grown, we will transfer them to new containers with soil and eventually each
child will take theirs home. We also had the opportunity to observe a young beanstalk
that a student brought in from home. We
focused on new vocabulary: Tall, short, beanstalk, boy, mother, cow, magic
beans, up, down, poor, castle, gold, axe, grow, clouds, goose, harp, egg, dirt.

I´m always
surprised by our kindergarten class´s fascination with reading. Up until this point I had not brought in any
reading activities as not to confuse their intensive discovery and learning of
the written word in Portuguese; however, throughout the first semester they constantly
attempted to read words from books I read to them. Yesterday I brought in the poem: The Giant´s Chant
and corresponding matching word phrases.
I was amazed to see how easily they matched the phrases to the original
text. Many students were actually able to follow along with their finger as we
read the poem together.
João e o Pé de Feijão
Tivemos uma otima semana com nosso novo projeto: Os Quatro Elementos: Terra. Primeiro
lemos a história clássica de João e o Pé de Feijão. Conversamos sobre o que as
plantas precisam para crescer: sol, água, terra. Os alunos curtiram uma
atividade de colorir e colar João subindo o pé de feijão. Depois, assistimos um
vídeo e e depois recantamos a história usando figuras coloridas das personagens
e cenas. Finalmente plantamos feijão preto em copos transparentes, utilizando algodão
de modo que podemos observar o seu crescimento, enquanto continuamos a cuidar
deles durante as próximas semanas. Uma vez que as raízes cresceram, vamos transferi-los
para novos recipientes com terra e, eventualmente, cada criança levará para
casa. Também tivemos a oportunidade de observar um pé de feijão maior que uma
aluna trouxe de casa. Focamos no vocabulário: alto, baixo, pé de feijão, menino,
mãe, vaca, feijões mágicos, pobre, castelo, ouro, machado, crescer, nuvens,
ganso, harpa, ovo, terra

Estou sempre surpresa com o fascínio da nossa turma de Pré II com a leitura. Até
este momento não tinha trazido atividades de leitura em inglês, para não
confundir seu processo intensivo de descobertas em letramento em Português, no
entanto, os alunos estão constantemente tentando “ler” palavras de textos de livros
que conto para eles. Óntem trouxe o poema: The Giant´s Chant e as frases correspondentes.
Fiquei chocada ao ver a facilidade com que conseguiram corresponder as frases
com o texto original e muitos deles também conseguiram acompanhar com o dedo em
quanto lemos o texto juntos.
No comments:
Post a Comment